معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشمر گفت: ورزش زورخانه‌ای، ورزش اصیل و کهن ایرانی است که برتری اخلاق و معنویت در آن بیش از هر چیز دیگری تبلور دارد.
کد خبر: ۹۵۴۱۸۸۱
|
۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از کاشمر، شیردل در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور رؤسای ادارات شهرستان و نمایندهٔ مردم ترشیز در مجلس اسلامی که در زورخانهٔ «برق» کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: ورزش‌های زورخانه‌ای به‌عنوان میراثی فرهنگی، نمادی از هوّیت دینی، ملی و تاریخی ایرانیان است که با تلفیق معنویت، اخلاق و هنر از روزگاران دور تاکنون رواج داشته و نسل به نسل منتقل می‌شود.

 وی افزود: ورزش زورخانه‌ای، ورزش اصیل و کهن ایرانی است که برتری اخلاق و معنویت در آن بیش از هر چیز دیگری تبلور دارد.

 اخلاق و معنویت دو اصل مهم در ورزش زورخانه‌ای است

 شیردل بیان کرد: دفاع از خاک و ناموس، ایستادگی در مقابل ظالم و گرفتن حق ضعیف از ظالم همواره موردتوجه مردان غیرتمند ایرانی بوده؛ مردانی که همواره برای مقابله با دشمن آمادگی داشته و با انجام حرکات ورزشیِ خاص، جسم و روحشان را تقویت می‌کنند.

 در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، نمایندهٔ ترشیز نیز بیان کرد: گرامیداشت یاد شهدا و جانبازان در زورخانه، هم‌سو بافرهنگ جوانمردی و حماسه است که دو رکن اساسی ایران اسلامی بشمار می‌رود.

 اخلاق و معنویت دو اصل مهم در ورزش زورخانه‌ای است

 وی اعلام کرد: ورزش زورخانه‌ای نه‌تنها یک ورزش، بلکه یک تاریخ و هوّیت ایرانی‌اسلامی است که با شیوه و مرام ایرانی و ایثار و گذشت درهم‌تنیده شده و از همین رو حفظ این ورزش و فرهنگ امری واجب است.

 اخلاق و معنویت دو اصل مهم در ورزش زورخانه‌ای است

اا اخلاق و معنویت دو اصل مهم در ورزش زورخانه‌ای است

ارسال نظرات
پر بیننده ها